The Guardian amends misleading article about Freemasonry

The United Grand Lodge of England is grateful to the guardian for amending the article originally titled “two freemasons’ lodges operating secretly at westminster” on their website ‘to remove a misleading impression conveyed by the original headline’

This follows a letter to The Guardian highlighting several inaccuracies and to clarify that the lodges mentioned do not operate in Westminster, their existence is not secret and that no MPs are members of New Welcome Lodge. As a result of an investigation, The Guardian concluded that the article’s headline, standfirst and lede conveyed a misleading impression and corrected the inaccuracies.

The Guardian has also placed a correction notice at the bottom of the online article which states: ‘This article was the subject of a public complaint by the UGLE and an investigation by the Guardian readers’ editor.

‘On 20 February 2018, consistent with the readers’ editor’s conclusions, the article was amended to remove a misleading impression conveyed by the original headline, standfirst and lede to the effect that the existence of the three named lodges was secret or covert, that they met secretly at the Palace of Westminster, and that New Welcome Lodge had MPs among its membership currently.’

The Mirror also removed an article published on their website which contained inaccurate and misleading information about Freemasonry, as a result of an Independent Press Standards Organisation (IPSO) complaint.

A personal letter by Dr David Staples, Chief Executive of UGLE, titled ‘Enough is Enough’, first appeared as a full page advert in national newspapers on 7th February 2018 calling for an end to the discrimination and misrepresentation against Freemasonry in the media, leading to a series of public TV, radio and press interviews.

From: www.freemasonrytoday.com

Leave a Reply